Tomislav Lončar iz Zaštite potrošača za Ultra dan: Od Nove godine nema povrata novca za proizvode, ostaju samo zamjene i popravci
Written by Ultra on 28/12/2021
Blagdansko vrijeme sa sobom svake godine donese i brojne poklone. Međutim, ukoliko nam se poklon ne sviđa ili nam je pogrešna veličina, najčešće se okrećemo reklamacijama tih proizvoda. Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača otkrio je u programu Ultra dana kakva su prava svih nas kada želimo vratiti ili zamijeniti proizvod.
Kada kupimo neki proizvod, imamo pravo zamijeniti ga za manji ili veći broj, eventualno uzeti nešto drugo uz nadoplatu. Međutim, nigdje ne stoji da su trgovine dužne vratiti novac, dokle god je proizvod ispravan – otkrio nam je Lončar.
Takva pravila vrijede kada je u pitanju kupovina licem u lice, međutim – u online shoppingu pravila su nešto drugačija:
Tada imamo pravo 14 dana za odlučiti hoćemo li koristiti ono što smo kupili ili ćemo vratiti. I to vrijedi ako je proizvod ispravan. Dakle – u online kupovini možemo odustati – pojasnio nam je.
Od 1. siječnja 2022. godine na snagu stupa novi Zakon. Tomislav Lončar otkrio nam je što se konkretno mijenja i kako te izmjene utječu na našu svakodnevnu kupovinu.
VIše nećemo imati pravo na povrat novca ni u kojem slučaju, već samo na zamjenu ili popravak. S tim da ćemo moći odlučiti što želimo, odnosno izabrati između te dvije opcije – kazao nam je tajnik HUZP-a, a dao je i zlatni savjet svima nama.
Svi skupa trebamo se informirati o cijenama. Trgovci nekada znaju dignuti cijene netom prije sniženja pa ih onda spuštati i tako nas mamiti da kupimo neki proizvod. Zna se dogoditi da isti proizvod plaćamo po istoj ili čak i višoj cijeni, a prikazana je kao sniženje. U takvim situacijama treba biti oprezan – zaključio je Tomislav Lončar.
Ultra dan poslušajte svaki radni dan od 13 do 17, samo na Ultri Split.
FOTO: Pixabay