[Sea Dance 2021] Maceo Plex za Ultru otkriva kako je od plesača postao poznati svjetski DJ
Written by Ultra on 31/08/2021
Veliko ljetno festivalsko finale je u Crnoj Gori, na plaži Buljarica koja je i ove godine domaćin Sea Dance Festivala. Naš Toni Jurić kao i s Exita donosi ekskluzivne razgovore s velikanima iz svijeta elektronske glazbe. Zvijezda druge večeri je bio američki DJ i producent Maceo Plex koji ne voli davati intervjue, pogotovo za televizije, ali kad je radio u pitanju – za njega je uvijek spreman izdvojiti svoje vrijeme!
Dobra večer, Maceo. Kako si?
Dobra večer, super sam, lijepo je ovdje u Crnoj Gori.
Na samom smo kraju ljeta, kako si ga proveo?
Uf, ljeto je bilo čudno, ispunjeno otkazanim eventovima i gažama. Ljudi su se stvarno trudili organizirat partyje, ali to je dosta komplicirano zbog situacije u svijetu. Na sreću bilo je gaža, prvenstveno zahvaljujući državama u istočnoj Europi. Crna Gora, Hrvatska, Srbija i ostatak europe koji se koliko toliko otvorio održava scenu živom.
Vratimo se malo u povijest, prije nego što si postao DJ, bio si plesač salse?
Uf, hahah, dobro si me istražio. Da, u 80-ima sam počeo s plesom jer je moj stariji brat plesač, kao i moj rođak koji je danas poznati salsa plesač na području New Yorka i Miamija. Tako da sam bio stvarno zainteresiran za ples jer je moja cijela obitelj bila u tome. No ja nisam plesao samo salsu, već i hip-hop pa čak i balet. Ali kad sam otkrio elektronsku glazbu, odlučio sam se ostavit plesa i početi s DJingom u 90-ima.
Rano si počeo kao DJ, postoji li neki drugi DJ koji je bio važan i utjecajan za tvoju karijeru?
Kada sam otkrio Depache Mode, to je bila velika stvar. Isto tako otkrivanje New Ordera i Joy Divisiona. Ali ako moram odabrati DJa, to mora bit ekipa iz Detroita kao Juan Atkins i Drexcija. Iako nisam poznat po Detroitskom stilu glazbe, obožavam Detroit Electro i ljude!
Klubovi ili Festivali? Što preferiraš?
Volim i jedno i drugo. Lijepo je sići s festivalskih pozornica u klubove. Došao sam do razine kad sam toliko angažiran za festivale i velike klubove, da jedva čekam svirat u malim klubovima. Tamo jednostavno bolje sviram, ne znam zašto. Možda je do vibea ili prilike za eksperimentiranje s drugačijim zvukom, muzikom i stilom. Kad si na velikoj pozornici, mislim da će se s ovim složit većina DJejeva, više je ljudi koji te gledaju, plešu na moju muziku i očekivanja su veća pa budem nervozniji. Za razliku od malih lokacija gdje sam totalno opušten.
Imaš li “asa u rukavu”, pjesmu koja uvijek pokrene publiku na jednu višu razinu?
Uf..to je stvarno dobro pitanje. Iskreno imam ih nekoliko. Age of Love i Age of Chance koja je ovako malo opskurnija. Ali najiskrenije, svaki put kad imam osjećaj da gubim publiku, prebacim se na neku od svojih traka i kad dobijem publiku nazad, onda mogu nastavit sa setom. Tako da, da moje stvari dosta dobro prolaze kao joker, jer ljudi ih prepoznavaju i vole.
Dotaknimo se nove glazbe, objavio si tri remixa Insomnije. Kakav je osjećaj remixat tako kultnu pjesmu?
Sad kad sam je objavio, osjećaj je vrhunski. Ali ja sam nju prije dvije, tri godine napravio bez dozvole Faithlessa za svoje setove. Na početku oni nisu htjeli objavit remix jer su radili na svom albumu, što ima smisla. No zahvaljujući moji fanovima, koji su im pisali, slali mailove menadžmentu, izdavačkoj kući koja drži prava, odlučili su mi dat priliku da ju obradim i remixam kako spada. Kad je izašla finalna verzija remixa nisam uopće očekivao da će ovako dobro proći, ali svidila se publici i kolegama zbog čega sam jako sretan.
Zvuk elektronske glazbe konstantno evoluira, što misliš kako će on zvučati u budućnosti?
Uf, uf to je dosta dobro pitanje, jer uvijek razmišljam o tome. Trenutno najviše karata prodaje “hard rave techno” s preko 140 BPMa. Ali iskreno što ja mislim, dosta ljudi se neće složiti i reći će da nije istina, zvuk će ići prema trapu, trap tempu s elementima elektronike. Trenutno radim na takvim stvarima i mislim da će to bit smjer, barem kao trend. Ali na kraju dana techno i house su tu i uvijek će bit.