Emanuel Stojanov: Mislim da je feedback ključan dio svakog seta vještina koje bi vođa trebao posjedovati

Written by on 18/08/2021

Većina mladih nakon što se pojavi na tržištu rada, osjeća se kao “bačeno u vatru”. 

Osjećaji su mahom pomiješani: želja za uspjehom, ambicioznost, a s druge strane nesigurnost, strah, (ne)dovoljno znanja i iskustva…

I zato je izuzetno važno da mlada radna snaga ima motivirajuću, ali prije svega sigurnu radnu okolinu punu strpljenja jer nekad smo svi mi bili baš tu gdje su i oni – na početku.

Jedno od najčešćih pitanja koje muče mlade je kako znati da su na pravom putu, tj. da uspješno obavljaju zadatke. 

Koz program Ultra Dana dotaknuli smo se teme važnosti feedbacka za mlade, a za stručno mišljenje obratili smo se Emanuelu Stojanovu – konzultantu za employer branding.

“Mislim da je feedback ključan dio svakog seta vještina koje bi vođa trebao posjedovati. Davanje feedbacka, ali isto tako i njegovo traženje, neophodno je kako bi timovi i grupe unutar poduzeća mogli funkcionirati.”

Važnost feedbacka dolazi do izražaja u svim granama i sektorima, a iako je feedback iznimno važan u profesionalnom napretku jer se svakodnevno osvrćemo i naslanjamo na nečiji rad, većina mladih ipak ne pita nadređene za feedback. 

Kao glavni razlog tome, Emanuel navodi sljedeće:

“Na našim prostorima i dalje se može čuti uglavnom negativan feedback, odnosno isticanje nečijih pogrešaka. Mislim da je to jedan od ključnih razloga zašto se mladi boje tražiti feedback – jer su uvjereni da će cijeli razgovor biti usredotočen na ono negativno.”

Davanje i primanje feedbacka je vještina koja se usvaja i nadograđuje iskustvom, a iskren feedback može motivirati i poticati zaposlenike da izvuku maksimum iz sebe.

Isto tako, uz minimalan napor, jačaju međuljudski odnosi što može dovesti do boljih rezultata koji su posljedica bolje povezanosti tima i zajedničke sposobnosti suočavanja s izazovima.

 Emanuela smo pitali i za nekoliko savjeta kada dajemo ili primamo feedback

“Budite specifični i jasni kako ne biste zbunili osobu s druge strane. Na primjer: `Trebaš  poboljšati svoj rad.` nikako nije dovoljno jasna povratna informacija. Uvijek prvo istaknite što je to ono pozitivno, a nakon toga prijeđite na prijedloge za poboljšanje. 

Ako želite zatražiti feedback od druge strane – pronađite prikladno vrijeme za to, dogovorite sastanak, spremite pitanja i zapisujte bilješke. 

Feedback tražite redovito kako biste u svojoj kompaniji uveli kulturu traženja feedbacka.”

Iskrena komunikacija između mladih i šefova, u kompaniju može unijeti svježe ideje i nove perspektive – što je od posebnog značaja ako se bavite nekom vrstom kreativne industrije.

I zato, šefovi, voditelji, direktori – ne ustručavajte se ukazati svojim radnicima što mogu poboljšati, ali prije svega – ne zaboravite ih pohvaliti zbog onoga što dobro rade.

Vama je to minuta posla, a dugoročno se može isplatiti svima.

FOTO: Cropix


Ultra Split

Hitovi koje voliš

Current track

Title

Artist

Background